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Our innovative solutions for the recovery of shopping cart abandoners are addressed in numerous press articles.

Sinnvolle Marketing-Budgetierung mit dem Customer Lifetime Value

In welche Kunden soll welcher Teil der Marketing-Ausgaben fließen? Unser Partner uptain beantwortet diese Frage mithilfe des Customer Lifetime Value (CLV). Im Folgenden erfährst Du mehr.

The phenomenon „shopping cart abandoner“ – an interview with uptain

It’s a well-known phenomenon in e-commerce: „shopping cart abandoners“. It is understood as potential customers who have already shown very strong buying interest, have even placed a product in the shopping cart – but then leave the website without buying. This is of course correspondingly annoying for the online retailer – above all more…

Erfolgreiche Umsetzung von Weihnachtskampagnen

Über die Bedeutung des Weihnachtsgeschäfts für den E-Commerce kann man derzeit viel lesen. Zurecht, denn in den letzten beiden Monaten des Jahres erzielt der Online-Handel rund ein Viertel seines Gesamtumsatzes. Wenig überraschend also, dass sich bei der steigenden Nachfrage auch die Marketingausgaben erheblich erhöhen. Umso wichtiger more…

Conversion optimization along the customer journey

The customer journey of the majority of your customers is characterized by diverse touchpoints. It often starts with a tip from a friend, a Google search or a newsletter. In order to optimize the conversion of an online shop, it is essential to keep an eye on the most important touchpoints of the customer more…

Mit der Nervfaktor-Reduzierung zum Erfolg

Jeder Shopbesucher kennt es: Auf unterschiedlichen Wegen versuchen Seitenbetreiber mit den Kunden zu kommunizieren. Dennoch verfehlen solche Kommunikationsversuche nicht selten ihr Ziel, da sie als Nervfaktoren wahrgenommen werden. Was gut gemeint und vielleicht sogar als Service gedacht war, führt zum Warenkorbabbruch. More…

Nervfaktoren reduzieren & Conversion optimieren

Genervte Kunden, niedrige Conversion Rates, fehlende Umsätze: Zahlreiche Stolpersteine bergen Nervfaktoren, die sich negativ auf Dein Geschäft auswirken. Unser Technologiepartner uptain zeigt Dir die häufigsten Fehler auf und bietet Lösungsvorschläge. More…

Be flexible and respond to your environment!

Just introduce yourself and the startup uptain to our readers! My name is Julian Craemer and I am co-founder and managing director of uptain GmbH. Since 2017, we have been developing intelligent solutions for the recovery of buyouts for uptain more…

Prevent shopping cart abandonments in e-commerce & regain lost customers

Shopping cart crashes - a topic that every shop owner should deal with. No wonder: approx. 70% of customers cancel shopping with a filled shopping cart. The potential behind it is correspondingly large. An automated solution can save up to 30% more…

Kaufabbrüche im Weihnachtsgeschäft verringern

Die Existenz des Smartphones beeinflusst stetig unser Leben. Durch den flexiblen Gebrauch, verändert es auch unser Online-Shopping-Verhalten. Die mobilen Geräte sind bereits für 60% des Online Traffic verantwortlich, aber machen nur 16% der Online-Käufe aus. Wie kommt dieser “Gap“ more…

uptain wants to recapture the shopping cart abandoner

The shopping cart is full, but then around 70 percent of online customers cancel their shopping. The software of the Hamburg start-up uptain promises to recognize why the user hesitates and how the dealer can still persuade him to buy. More…

Incentives - Bring any customer with the right incentive to buy

Based on three different and exemplary customers, so-called Personae, the following clarifies what incentives are in e-commerce and how online shops can derive actions to sustainably strengthen their business. First, it is important to have an understanding of the different motives and situations more…

An own online shop vs. marketplace

You want to sell your products online? Surely one of your many considerations is whether you should start with an online shop and / or offer your products through a marketplace. More…

Increase sales with recovery of abandoners

Viele kennen es: man sitzt am Computer browst in unterschiedlichen Onlineshops und legt Artikel in den Warenkorb. Im Checkout gibt es dann häufig doch einen Grund, weshalb man den Einkauf nicht abschließt. More…

Reducing abandonment rate is easier than you think!

In diesem Artikel erfährst Du, wie Du Gründe für einen Kaufabbruch in deinem Onlineshop erkennst und was Du gegen eine hohe Absprungrate tun kannst. Es ist weder kompliziert noch teuer, Kaufabbrecher zu Kunden deines Onlineshops zu machen. Worauf wartest du also noch? Sichere dir einen Wettbewerbsvorteil und sei 70% deiner Mitbewerber einen Schritt more…

Recovery of buyouts

There are several ways to increase the conversion rate. It used to say, "Every click costs conversion". Today we know that conversion optimization and usability go hand in hand. Say, if the user gets along well in the checkout, it is also likely that one more…

Cancel the purchase in the online shop [Part 3]: How to get your customers back

We show you with our partner uptain how to recover your customers after a broken shopping cart. We offer you some solutions and help increase your sales. More…

Cancelation in the Online Shop [Part 2]: That's why you should retrieve the buyout

Welche Gründe dazu führen, dass deine Kunden ihren Warenkorb kurz vor dem Checkout stehen lassen, hat unser Partner uptain im ersten Teil unseres Dreiteilers erklärt. Heute zeigen wir dir, wie du zumindest einen Teil der ca. 70% Kaufabbrecher in deinen Online-Shop zurückholen kannst. More…

Abandoned purchase in the online shop [Part 1]: That's why your customers do not buy from you

About 70% of the compiled online shopping carts end in a purchase cancellation. Our partner Uptain shows why it comes to this and why you should buy back. More…

d3con 2017 - Innovation Track

In the innovation track of d3con 2017 in Hamburg, Julian Craemer talks about the solutions from uptain, the uptain algorithm and potential application areas. To the video

Top 10 Gründe für fehlende Shop Umsätze

Der eigene Onlineshop ist gelauncht. Alle Basics der Onlineshop Gestaltung wurden berücksichtigt, doch die Umsätze bleiben aus? – In diesem Blogbeitrag zeigen wir Ihnen mit unserem Partner Uptain, wo Gründe für fehlende Shop Umsätze liegen können und wie Sie als Onlinehändler aktiv werden, sodass fehlende Umsätze bald der Geschichte angehören. Auf geht´s! More…

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